Donders!! - Reisverslag uit Cannero Riviera, Italië van sandydevreede - WaarBenJij.nu Donders!! - Reisverslag uit Cannero Riviera, Italië van sandydevreede - WaarBenJij.nu

Donders!!

Door: Sandy de Vreede

Blijf op de hoogte en volg

25 Juni 2014 | Italië, Cannero Riviera

Buon Giorno,
Mijn tour wordt vervolgd vanuit Italië. Ik zal in het kort onze reis beschrijven. Van Boskoop naar Trarego:
- vertrek om 03:15 uur
- drie keer getankt
- 9:45 uur bij de Zwitserse grens
- In totaal 1050 km gereden
- 17 km Gotthardtunnel
- 4 hardgekookte eieren
- Bob Marley, Doe Maar, UB40, Tiësto, Armin van Buren, Mamadag 2014 CD, Michael K.
- 160 km/uur bergje af
- Tanja denkt dat we 5 keer geflitst zijn
- veel snoep
- tasje van Nathalie tegen de verveling onderweg (TOP en lachen!)
- geen oponthoud. Alleen bij de Gotthardtunnel.
- in Italië 30 graden
- Om 15:15 uur Roberto (na een korte zoektocht) in Trarego.

Hij heeft de sleutel en brengt ons naar het huisje op zijn scooter. We moesten nog een heel stuk omhoog over een smalle weg vol bochten en Roberto maar scheuren op zijn scooter. Daarna nog een heel smal, steil bospad af (Roberto vindt het de gewoonste zaak van de wereld dat wij hem met de auto volgen, maar wij twijfelen toch ff) en dan is daar ons huisje. In 1 woord fantastisch (zie de foto’s). Een soort berghut van Heidi. Ik verwacht ook elk moment dat geitenPeter langskomt, maar die hebben we nog niet gezien. De waterbak is overigens gevuld. Dus de geiten zijn welkom.

We moesten wel slepen met onze bagage, want we kunnen niet heel dichtbij parkeren. Dus met mijn koffer ben ik dwars door het bos gereden (ja, de wieltjes zijn vies geworden, Naat hahahaha).

Het Lago Maggiore is prachtig. Het is moeilijk om te beschrijven. Aan de ene kant is het heel authentiek en aan de andere kant rijden er veel dikke auto’s (ik heb alle dure merken op één dag gezien. Niet normaal), staan er villa’s en zie je op het meer enorme jachten varen. Het doet mij denken aan de Franse Riviera. Maar het landschap is prachtig en verandert heel snel. Zo is het zonnig en zo is er een wolkenpak.

We hebben al veel gedaan. Zondag zijn we naar het dorpje hier beneden aan het meer gereden. Cannero Riviera. Het is 10 km rijden berg af. Je weet niet wat je meemaakt. Enorm steil, bochten en een smalle weg. En dan zijn er nog gekken die je onderweg in willen halen. Dus best een uitdaging elke keer. Ook voor de remmen van onze auto. En dan terug natuurlijk hetzelfde, alleen steil omhoog.

Ondertussen ben ik buiten in de zon gaan zitten. Vanmorgen was het bewolkt en het heeft geregend, maar nu is het dus weer mooi. Kwam trouwens wel goed uit, want vandaag hebben we een rustige dag. Later opstaan, ontbijten, de was gedaan. Om ons hutje hangen nu overal kledingstukken. Grappig gezicht.

Maar terug naar onze belevenissen. In Cannero riviera hebben we heerlijk op terrasjes gezeten. Voor de lunch (mijn eerste bord pasta en het was om te smullen), voor een drankje en voor een heerlijk luxe citroenijsje. Dat doen we nog wel een keer deze vakantie . Het eerste drnakje was grappig. We gingen zitten en er kwam een meisje naar ons toe dat in het Italiaans begon te ratelen. En ik antwoordde dat we wat kwamen drinken. Pas daarna drong tot me door dat ik gewoon begreep wat ze aan ons vroeg. Tanja keek me ook al aan. Lang leve de Spaanse les. Het leek namelijk op Spaans. Dat antwoorden stelde trouwens niet veel voor. Ik zei alleen drinken. Dus geen vloeiende zin van mijn kant. Maar het was wel grappig.

Maandag zijn we naar Isole (eiland) di Brissago in Zwitserland geweest. We varen vanuit Porto Ronco over. Een tochtje van 5 minuten. Op het eiland is een prachtige botanische tuin. Deze is aangelegd door een barones en je vindt er planten van over de hele wereld. Er zijn ook schattige hoekjes en mooie plekjes. En je loopt in korte tijd van Azië naar Zuid-Afrika en van Amerika naar Australië. We hebben er heerlijke appeltaart gegeten en moesten helaas al weer snel terug, omdat onze auto maar maximaal 4 uur op de parkeerplaats mocht staan.

We rijden terug naar Italië en stappen uit in Cannobio. Een heel oud en gezellig stadje. Daar kopen we brood en lekkere stinkkaas voor de lunch en eten dit op een bankje op. We doen nog boodschappen in een supermarkt en keren dan terug naar ons berghutje.

Het is dan gaan regenen en we eten binnen pannenkoeken, terwijl de tv aanstaat voor het Nederlands elftal. Via de Duitse zender, dus met Duits commentaar. Weer eens wat anders. Buiten gaat het dan aardig tekeer. Tanja en ik houden allebei van onweer en tot nu toe zijn we aardig verwend, maar de onweersbui van maandagavond was heftig. De stoppen zijn er twee keer uitgesprongen en soms leek het of de elektriciteit uit het stoppenkastje kwam. Ik ben uiteindelijk gewoon in slaap gevallen, maar Tanja was er iets minder gerust op. Ons hutje is echter niet in de fik gevlogen ;-P

Gisteren zijn we naar Locarno (Zwitersland) gereden. We hebben bij het kasteel geparkeerd en zijn toen op zoek gegaan naar de kabelbaan om omhoog te gaan naar de berg Cardada. Dat liep een beetje anders. We hebben niet goed gezocht en waren voordat we het wisten al een heel eind omhoog gelopen. Dus zijn we doorgeklommen via allerlei trappen. Dat was echt afzien. Ook door de warmte. We zijn zo ongeveer 3 keer doodgegaan allebei. Ja, ons klimtempo past goed bij elkaar.

Bij Bre S. Bernardo zijn we op de kabelbaan gestapt naar Cardada op 1340 meter. Van daaruit zijn we verder gegaan met een stoeltjeslift. Naar Cimetta op 1670 meter hoogte. Dan heb je een fantastisch uitzicht. Helaas waren de echte hoge bergen van boven de 4000 meter niet goed te zien door de bewolking. Dat leverde overigens wel weer mooie foto’s op. Het Lago Maggiore is het laagste punt van Zwitserland. En de bergen zijn het hoogste punt. Je ziet vanaf de Cimetta dus beide punten. Dat is bijzonder.

Nou, ik ga nu ff een broodje met stinkkaas eten. En dan nog wat in de zon zitten. Eind van de middag gaan we weer naar Cannero Riviera. Dan kan ik dit verhaal op mijn site zetten en kunnen jullie het ook lezen en een beetje meegenieten.

Onee, wacht. Ik moet ook nog ff zeggen dat we zondagavond laat naar buiten gingen om naar het onweer te kijken een toen een ballet van vuurvliegjes voor de deur mochten aanschouwen. Echt gaaf. We zitten hier sowieso midden in de natuur met onze eigen weide en bos. Je hoort de hele dag vogels zingen en ’s avonds start een krekel zijn concert. De sterren zijn heel goed te zien (mits het niet bewolkt is). En ik heb al bloemetjes geplukt (dat was lang geleden) voor op de tafel op ons terras. Ook zitten er veel hagedissen. Leuk om ze te observeren.

Verder is de muggenbetenteller verhoogd met 3 stuks. En dan nog het WK. Dat gaat een beetje langs me heen. Vreemd dat het wel gewoon doorgaat hahaha. Ik heb dus naar Nederland gekeken en gister naar Italië – Uruguay. Maar dat is het wel. Ik weet niet wie er verder door zijn en wanneer de wedstrijden zijn. En eigenlijk maakt het me niet zoveel uit. Het is echt vakantie.

Arrivederci, Sandy en Tanja

  • 25 Juni 2014 - 21:43

    Peter De Kat:

    Klinkt goed ...lijkt me een mooie stek...iets te rustig voor mij vrees ik.

    Goed om te horen dat jullie het zo lekker naar je zin hebt. ! Dus...blijven geniet van Italië!!! (en de rest)

    Wij voetballen wel door...vanaf de bank!

    PdK

  • 25 Juni 2014 - 22:27

    Astrid De Hoog:

    Leuk geschreven sandy,op deze manier kan je alles goed volgen wat jullie zoal de hele dag doen.prachtige fotos wat een heerlijke omgeving ,ik ben wel een beetje jaloers op jullie.geniet er maar lekker van.
    Xxx astrid

  • 25 Juni 2014 - 23:16

    Annelet:

    Dat ziet er relaxt uit!! Fantastisch dat eenzame hutje in de wolken!

    Groetjes Annelet

  • 25 Juni 2014 - 23:39

    Anja:

    Wat heb je het weer lekker zo.leuk verslag weer.lekker genieten.volgens mij lukt dit wel dit jaar.veel plezier nog . Groetjes anja

  • 26 Juni 2014 - 00:21

    Ton:

    Dit is genieten denk ik dan als jullie al zoveel gedaan hebben?
    En buiten het Nederlands elftal hebben jullie niet veel gemist.
    Mooie foto's en verheug me op de volgende zending.

  • 26 Juni 2014 - 08:37

    Sam:

    Prachtig!!

    Idd een heidi hutje, heb je inmiddels al geitjes gezien?
    Het ziet er fantastisch uit en zeker genieten!

    Italie is niet door naar de volgende ronde. Nog geen last gehad van chagrijnige italianen?


    Op het moment dit bericht schrijf, zit ik (bizar!!) met een half oog te kijken naar feyenoord foto's....
    Ja ja - ik zit op jou plekkie- en - eet een yoghurtje- en - drink een bakkie thee- hahaha. Het hele plafond boven mijn bureau is open, dus moest verkassen. Vind je vast niet erg ... jij bent lekker aan het genieten!

    Groetjes Sam

  • 26 Juni 2014 - 16:33

    Leis:

    Wow genieten hoor! en wat een gave foto's.. genieten vanaf hier lekker met jullie mee :)

  • 26 Juni 2014 - 16:44

    Nathalie:

    Hallo vakantiegangers,

    IK BEN JALOERS!!!!!!!!
    Het ziet er echt fantastisch uit en de verhalen zijn geweldig!
    Hebben jullie wel genoten van het gezelschap van Ron Brandsteder of was het TE erg om uit te proberen??? ;)

    Hier gaat alles natuurlijk in het normale tempo door. Nou ja "normaal"... eind van het schooljaar is niet echt normaal te noemen. Ga zo de rapporten afmaken en dan nog de overdrachtsformulieren, nog een of ander overzicht, ondertussen als een beetje (geestelijk, maar ook lezend) voorbereiden op de minimensjes die ik volgend jaar krijg!! Kortom, ik heb tijd tekort!!

    Ik volg ook niet erg veel van het voetbal. Ondertussen zul je vast wel gehoord hebben dat meneer Suarez weer eens voor Jaws heeft gespeeld, want dat was tegen Italie. De scheids heeft het niet gezien en later scoorde hij het winnende doelpunt, waardoor Italie eruit ligt....... pijnlijk op meerdere vlakken, want die speler had tandafdrukken in zijn schouder!! Beetje jammer.
    Verder kreeg ik gisteren nog mee dat Frankrijk en Zwitserland door zijn.
    Meer weet ik ook niet.

    Vandaag braaf naar de sportschool geweest en morgen dan weer lopen. Ik houd nog steeds stug vol. Op zondag is André al 2x mee gegaan!! Dat is best leuk, samen lijkt het net wat makkelijker.

    Verder geen bijzonderheden te melden, alleen dat jouw koffersleutels op de achterbank van de auto lagen.... maar dat had je vast al van mamma of Bauke gehoord!
    De twee planten leven nog! Hoop dat het zo blijft.

    Nog heel veel plezier, terwijl ik dit typ, besef ik dat er nu dan alweer bijna een week voorbij is!!!! SORRY!! Daar willen jullie natuurlijk helemaal niet aan denken!
    Ciao vanuit hometown Delft!
    XXX Nathalie


  • 27 Juni 2014 - 09:02

    Mimi:

    Hi San,

    Wat een fantastisch hutje! Het klinkt heerlijk relaxed allemaal. Fijn dat jullie gewoon zelf kunnen bepalen waar je die dag heen gaat. Geniet!

    Mimi

  • 27 Juni 2014 - 18:20

    Bauke:

    Hej Italiegangers,

    Ik heb net onze email binnengehaald, zittend op een bankje in Noordwolde Fryslân en lees je eerste verslag van de reis naar Italie. Hier in het dorp zelf kan ik wel internet bereiken, maar in ons huis niet want dat is te afgelegen. Vandaar dat ik nu pas reageer. Eergisteren had ik ook al email binnengehaald maar toen was je bericht nog niet gekomen.
    Ik lees dat jullie het naar de zin hebben en dat is goed zo.
    Hier is het ook weer lekker en aangename temperaturen, alleen vandaag zo nu en dan wat regen gehad maar dat mag de pret niet drukken vind ik.
    Wij hopen in de loop van de komende dagen nog meer verhalen te lezen.
    Nu stop ik er maar mee want het is toch een beetje moeilijk te lezen, het is een beetje te licht op het scherm. Ook de groeten van je moeder Sandy, ik zal het verhaal in eerste instantie vertellen want thuis kunnen we het dus niet lezen omdat we daar het internet niet op kunnen zoals ik al vertelde.
    Groeten,

    Bauke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 08 Okt. 2006
Verslag gelezen: 962
Totaal aantal bezoekers 130014

Voorgaande reizen:

27 Juli 2020 - 03 Augustus 2020

Tijdens de coronacrisis naar Kos

23 Juni 2019 - 03 Juli 2019

Zwitserland deel 2

26 Mei 2019 - 02 Juni 2019

Zakynthos in de herkansing

17 Maart 2019 - 20 Maart 2019

Boedapest

10 Maart 2019 - 14 Maart 2019

Stedentrip Berlijn

14 Februari 2019 - 21 Januari 2019

Egypte: All inclusive

08 Augustus 2018 - 10 Augustus 2018

AS Trençin -Feyenoord

17 Juli 2018 - 02 Augustus 2018

Baltische Staten

08 Juni 2018 - 13 Juni 2018

Zwitserland

03 Mei 2018 - 10 Mei 2018

Lesbos part II

26 Februari 2018 - 06 Maart 2018

Koningssteden van Marokko

31 Oktober 2017 - 02 November 2017

Shaktar Donetsk - Feyenoord in Charkov

22 Juli 2017 - 29 Juli 2017

Normandië en de invasiestranden

29 April 2017 - 06 Mei 2017

Parga, op het vaste land van Griekenland

27 Februari 2017 - 04 Maart 2017

Athene

24 November 2016 - 26 November 2016

Manchester U - Feyenoord

06 September 2016 - 10 September 2016

Kopenhagen

19 Juli 2016 - 28 Juli 2016

Parels van Portugal

02 Mei 2016 - 09 Mei 2016

Skiathos

17 Februari 2016 - 21 Februari 2016

Rome

06 Oktober 2015 - 10 Oktober 2015

Krakau

09 Juli 2015 - 29 Juli 2015

Schatten van Sri Lanka

08 Mei 2015 - 15 Mei 2015

Karpathos - Griekenland

23 Februari 2015 - 02 Maart 2015

Madeira

18 Februari 2015 - 20 Februari 2015

AS Roma - Feyenoord

22 Oktober 2014 - 24 Oktober 2014

Rijeka - Feyenoord

28 September 2014 - 02 Oktober 2014

Atletico Madrid

17 September 2014 - 19 September 2014

Sevilla

21 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Rondreis Maleisisch Borneo, Sabah & Sarawak

21 Juni 2014 - 05 Juli 2014

Lago Maggiore

07 Juni 2014 - 14 Juni 2014

Lefkas

21 Februari 2014 - 28 Februari 2014

Ridderlijk Malta

21 Oktober 2013 - 25 Oktober 2013

Koninklijk Madrid

28 Juli 2013 - 17 Augustus 2013

Rondreis Zuid-Afrika, Lesotho en Swaziland

07 Juli 2012 - 27 Juli 2012

Cuba

25 Februari 2012 - 03 Maart 2012

Duizend en één nacht Jordanië

09 Juli 2011 - 07 Augustus 2011

Van Delhi naar Peking

28 April 2011 - 05 Mei 2011

Santorini

10 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Van Santiago de Chile naar Rio

11 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Van Rio naar Lima

15 November 2008 - 08 December 2008

Thailand

05 Oktober 2007 - 26 Oktober 2007

Nepal en Tibet

12 Oktober 2006 - 02 November 2006

Myanmar

Landen bezocht: