At the Copa...Copacabana. - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van sandydevreede - WaarBenJij.nu At the Copa...Copacabana. - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van sandydevreede - WaarBenJij.nu

At the Copa...Copacabana.

Door: Sandy de Vreede

Blijf op de hoogte en volg

13 Juli 2009 | Brazilië, Rio de Janeiro

Hoi allemaal,

hoog tijd om een bericht achter te laten. We zijn pas 3 dagen onderweg, maar we hebben al zoveel beleefd dat het lijkt alsof we veel langer weg zijn.
Het begon allemaal al heel goed. Toen we op Schiphol waren ingestapt en onze plek in het vliegtuig hadden ingenomen stond Evert ineens voor onze neus. Evert is de oudste zoon van Bauke (de vriend van mijn moeder) en hij is gezagvoerder bij de KLM. Vrijdag had ik het er nog met Bauke over gehad dat het leuk zou zijn geweest als Evert ons zou vliegen, maar Bauke had aangegeven dat het echt niet kon. En toen was hij er dus toch. Een grote verrassing. Ik mocht mee naar de cockpit en kreeg daar een plaatsje achter de piloten. Vervolgens kreeg ik ook een koptelefoon op om het radioverkeer te kunnen volgen. Echt super om mee te maken.Toen Evert mij terug bracht zag ik Peter ineens in de business class zitten. Bleek dat we daar een plekje hadden gekregen. De vliegreis van 12 uur hebben we dus echt heerlijk comfortabel doorgebracht. We hebben er echt van genoten.
Een half uur voordat we zouden gaan landen werd ik gehaald en mocht ik weer plaatsnemen in de cockpit. Je kon helemaal niets zien. Er waren alleen maar wolken en het regende hard. De landing was dan ook, om met de woorden van Evert te spreken, bepaald niet saai. Ik was vooral verbaasd over het zicht. Dat je een vliegtuig aan de grond kunt zetten zonder naar buiten te kijken. Maar je vliegt dus alleen op de instrumenten. Alsof het een computerspeletje is. Maar dan wel moeilijker natuurlijk.
Tijdens de landing was er ook veel turbulentie. Veel mensen hebben hun kotszakje moeten gebruiken. Tja, in de business class word je dan ook de hele tijd volgepropt met eten en drinken. Dus het was niet vreemd.

Gisteren was ik al vroeg wakker. Om precies te zijn om half 3. Net als vanmorgen. Ik ben dus nog niet gewend aan de tijd. Daar doet de business class blijkbaar neits aan af ;-) Peter is ook een vroege vogel dus nadat we om kwart voor 7 hadden ontbeten zijn we langs het strand van Copacabana gaan lopen. Het weer was niet best. Wind en af en toe regen. Omdat we verwachtten dat we verder weinig tijd zouden hebben en we toch in de zee van Copacabana wilden hebben gezwommen, lagen we om half 11 in het water. Heel koud eerst, maar als je eenmaal door bent is het wel te doen.

Verder hebben we het beroemde Christusbeeld dat bovenop een berg staat bezocht. Ik vond het kleiner dan ik had verwacht. Daarna zouden we met een kabelbaan de Suikerbroodberg op gaan. Er stond echter zoveel wind dat de kabelbaan niet gebruikt kon worden. We zijn toen teruggegaan naar het hotel.

´s Avonds zijn we met de hele groep gaan eten in een kilorestaurant. Dan pak je een bord dat je aan het buffet kunt volladen. Vervolgens loopt je naar een meisje bij een weegschaal. Zij weegt je bord en schrijft op welk bedrag je moet betalen. Echt geniaal. Iedereen kan pakken waar hij trek in heeft, je hoeft niet te wachten en het is nog goedkoop ook.

Vandaag de hele dag op pad geweest. Het was een lange, maar hele leuke dag. Het weer was prima. De zon scheen en we vertrokken met de hele groep om half 9. Met de metro gingen we het centrum van de stad in. Daar hebben we rondgezworven en een rit gemaakt met een oud treintje. Verder zijn we naar de plek gereden waar de Carnavalsoptocht elk jaar wordt gehouden. Wat een tegenvaller. Het is een lange, rechte baan van 800 meter met aan beide zijden een tribune. De groepen die meedoen hebben 1 uur en 20 minuten om die 800 meter af te leggen. Wie er langer over doet, krijgt strafpunten. Het was dus helemaal niet zoals ik het me had voorgesteld.
Aan het eind van de dag zijn we alsnog naar de Suikerbroodberg gegaan. Dit keer konden we wel omhoog. En het uitzicht was prachtig. Helemaal met de ondergaande zon erbij.

Dan gaan we morgenochtend Rio al weer verlaten. We vertrekken dan naar het eiland Ilha Grande. Ook wel een beetje jammer, want er is hier nog veel meer te zien. Rio bevalt me wel. Ondanks de zakkenrollers en de zwervers.
We gaan nu proberen een neut te scoren. Dan slaap ik misschien wat langer deze nacht. Tot snel.

Groetjes, Peter en Sandy



  • 14 Juli 2009 - 06:58

    Tanja:

    Hoi Sandy.. Ja meis en weer een beetje jaloezie op die heerlijke avonturen die je weer mee maakt.. Heerlijk om zo met je mee te genieten.. Tot Gauw Groetjes uit ook een heerlijk zonnig Holland Tanja x

  • 14 Juli 2009 - 09:26

    Andre Israel:

    Hoi Sandy,Leuk die verassing in het vliegtuig ik hoorde het die middag bij de lunchs van Andre, jammer van het weer hier is het ook hollen en stil staan geniet maar.

    Groetjes Andre

  • 14 Juli 2009 - 09:54

    Lisette:

    Dag Sandy,

    Wat zit je weer ver weg. En wat een avontuur in het vliegtuig! Zoiets maak je zelden mee.
    Fijn dat ik mee mag genieten van je(jullie) reiservaringen. Bedankt.
    Hele goeie vakantie.
    Liefs, Lisette

  • 14 Juli 2009 - 10:53

    Remi Alias Nathalie:

    Hallo daar, klinkt goed allemaal en jullie zijn nog maar net begonnen!!!
    Ik heb de verrassing van Evert op de voet gevolgd, want zaterdagochtend hoorde we al van Bauke dat Evert geregeld had dat hij jullie piloot zou zijn!! Echt gaaf zeg!!
    André is gisteravond vertrokken. Vandaag zullen ze wel aankomen, maar ik weet niet meer zo goed hoe laat enzo...
    Straks ga ik met Mo naar de diplomauitreiking van Petra, maar eerst nog even een rondje Delftse Hout!! Oja, ik ben ook gewoon wezen sporten vanochtend, dat is natuurlijk wel heel stoer van mij!! Het weer is hiet vandaag ookgoed. Zonnetje met ook wel wat wolke, maar dat is helemaal niet erg, anders is het gelijk weer superheet en dat is voor de honden niet zo lekker!! Nou, tot zover even mij verhaal, ik wacht met smart op het vervolg van jullie avonturen!! Groetjes xxx-jes Nathalie

  • 14 Juli 2009 - 11:45

    Annelet:

    Maak me gek!!! En ik was al zo jaloers... Tot je volgende bericht.

  • 14 Juli 2009 - 13:37

    Hans:

    Hoi Sandy en Peter,
    tjonge lijk me een leuke ervaring met Evert moet je tot vriend houden voor het geval dat je nog eens op vakantie ga.Klink allemaal goed vooral de suikerbroodberg,en zwemmen aan het bekende copacabana strand misschien nog een talent voor je club gespot dit alles in drie dagen kan je nagaan wat jullie nog gaan beleven geniet ervan ,

    Hans

  • 14 Juli 2009 - 21:29

    Leny Gerbrands:

    Lieve Sandy en Peter

    Dat was een grote verrassing dat Evert jullie gezagvoerder was. Ik wist er ook niets van. Evert en Bauke hebben dat samen in alle stilte bekokstoofd. Bauke heeft mij niets verteld omdat hij bang was dat ik in een onbewaakt ogenblik iets zou kunnen loslaten. Pas toen jullie waren opgestegen heeft hij het mij verteld. Ook voor mij was het dus groot nieuws.

    Het is een hele belevenis lijkt mij om op die bekende plaatsen in Rio te komen en te kijken hoe het er in werkelijkheid uit ziet.
    Wij wachten met spanning je volgende verslag af.
    Liefs en groeten van mama.

    P.S.
    Dat was een leuke verrassing Sandy. Toen we vrijdagmiddag samen zaten te praten heb ik maar een leugentje om bestwil gepleegd toen je opperde dat het wel erg leuk zou zijn als Evert jullie vlucht zou doen.
    Groeten, ook aan Peter.

    Bauke

  • 15 Juli 2009 - 05:16

    Corry:

    Ohhh Sandy, Wat gigantisch!!!!!
    Da's genieten!
    Ben benieuwd naar de rest.

  • 15 Juli 2009 - 14:15

    Madelon Aan Het Werk:

    Hey San,
    Wat heb je weer een mazzel zeg met dat vliegen....zit nu trouwens ook meteen met dat liedje in m'n hoofd...at the copa..copacobana...haha!!
    Fijn weer om je verhaal te lezen...ben benieuwd naar de rest!
    Groetjes en uiteraard ook van mijn andere helft!

  • 15 Juli 2009 - 19:56

    Pa En Nan:

    Wat een geweldig verhaal
    en wat toevallig dat je Bauke zijn zoon ziet op deze vlucht puur toevallig.Super dat jullie dan toch nog op die suikerbroodberg kunnen. Wij hopen dat jij en Peter nog meer hele leuke dingen tegen komen. En wij gaan er vanuit dat dit zeker gaat gebeuren.Zorg er voor dat jullie niets overkomt in wat voor voprm dan ook.Wij verheugen ons op jullie vervolg.Geniet nooit met mate. Kus van Pa en Nan

  • 16 Juli 2009 - 15:02

    Luciël:

    Dat zijn mooie verhalen Sandy. Vooral die vliegverhalen;-) Maak er een mooie tijd van!!!

  • 17 Juli 2009 - 14:09

    Marjoke:

    Hoi Sandy,
    We hebben elkaar al heel lang niet gezien. Des te leuker dat ik nu (weer) kan lezen hoe het met je gaat. Veel plezier!
    Marjoke

  • 17 Juli 2009 - 16:39

    Charlotte:

    Peter en Sandy nog veel plezier tijdens jullie reis!!wij vertrekken vanavond naar Tunesie!!groetjes van charlotte en familie.

  • 18 Juli 2009 - 07:34

    Nathalie:

    Hoi Sandy, nog even een berichtje van mij, want het is alweer een paar dagen geleden. Ik zag op het overzicht dat er alweer een hele week van jullie reis om is!!! Wat gaat dat snel zeg. Ik heb ondertussen de 3 Bourne-films gekeken en ben bezig aan HP 2!!Nog niet veel gespeeld op de Wii, maar misschien komt dat nog. Ik heb ook nog helemaal niks van mijn lijstje gedaan.... Wel uit eten geweest met André voor zijn verjaardag. Het was precies een mooie dag, dus we hebben bij de V op de boot gegeten. Erg lekker, voor herhaling vatbaar!Daarna ook nog iets gedronken bij de Klipper op de markt. En gisteren ben ik met Mo en Petra uit eten geweest, dat was ook gezellig.Vandaag is het heel slecht weer met regen en wind, maar ja, het blijft Nederland, dus elke zonnige dag in meegenomen!! Met André in Cambodja gaat het goed. Ik weet niet of jullie daar ook bericht van krijgen??!!Hun programma is wel in het water gevallen, want nu blijkt dat ze alleen 's ochtends met die kinderen aan de slag kunnen.... Tja, communicatie is toch moeilijk voor sommige mensen. Eerst waren ze teleurgesteld, maar nu is het weer goed!Ze hebben alleen wat meer vrije tijd dan ze van tevoren hadden gedacht. Nou, nu ben je weer helemaal op de hoogte! Groeten aan Peter! xxx Nathalie p.s. Het is zaterdag, dus straks lunchen!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 08 Okt. 2006
Verslag gelezen: 4291
Totaal aantal bezoekers 130299

Voorgaande reizen:

27 Juli 2020 - 03 Augustus 2020

Tijdens de coronacrisis naar Kos

23 Juni 2019 - 03 Juli 2019

Zwitserland deel 2

26 Mei 2019 - 02 Juni 2019

Zakynthos in de herkansing

17 Maart 2019 - 20 Maart 2019

Boedapest

10 Maart 2019 - 14 Maart 2019

Stedentrip Berlijn

14 Februari 2019 - 21 Januari 2019

Egypte: All inclusive

08 Augustus 2018 - 10 Augustus 2018

AS Trençin -Feyenoord

17 Juli 2018 - 02 Augustus 2018

Baltische Staten

08 Juni 2018 - 13 Juni 2018

Zwitserland

03 Mei 2018 - 10 Mei 2018

Lesbos part II

26 Februari 2018 - 06 Maart 2018

Koningssteden van Marokko

31 Oktober 2017 - 02 November 2017

Shaktar Donetsk - Feyenoord in Charkov

22 Juli 2017 - 29 Juli 2017

Normandië en de invasiestranden

29 April 2017 - 06 Mei 2017

Parga, op het vaste land van Griekenland

27 Februari 2017 - 04 Maart 2017

Athene

24 November 2016 - 26 November 2016

Manchester U - Feyenoord

06 September 2016 - 10 September 2016

Kopenhagen

19 Juli 2016 - 28 Juli 2016

Parels van Portugal

02 Mei 2016 - 09 Mei 2016

Skiathos

17 Februari 2016 - 21 Februari 2016

Rome

06 Oktober 2015 - 10 Oktober 2015

Krakau

09 Juli 2015 - 29 Juli 2015

Schatten van Sri Lanka

08 Mei 2015 - 15 Mei 2015

Karpathos - Griekenland

23 Februari 2015 - 02 Maart 2015

Madeira

18 Februari 2015 - 20 Februari 2015

AS Roma - Feyenoord

22 Oktober 2014 - 24 Oktober 2014

Rijeka - Feyenoord

28 September 2014 - 02 Oktober 2014

Atletico Madrid

17 September 2014 - 19 September 2014

Sevilla

21 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Rondreis Maleisisch Borneo, Sabah & Sarawak

21 Juni 2014 - 05 Juli 2014

Lago Maggiore

07 Juni 2014 - 14 Juni 2014

Lefkas

21 Februari 2014 - 28 Februari 2014

Ridderlijk Malta

21 Oktober 2013 - 25 Oktober 2013

Koninklijk Madrid

28 Juli 2013 - 17 Augustus 2013

Rondreis Zuid-Afrika, Lesotho en Swaziland

07 Juli 2012 - 27 Juli 2012

Cuba

25 Februari 2012 - 03 Maart 2012

Duizend en één nacht Jordanië

09 Juli 2011 - 07 Augustus 2011

Van Delhi naar Peking

28 April 2011 - 05 Mei 2011

Santorini

10 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Van Santiago de Chile naar Rio

11 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Van Rio naar Lima

15 November 2008 - 08 December 2008

Thailand

05 Oktober 2007 - 26 Oktober 2007

Nepal en Tibet

12 Oktober 2006 - 02 November 2006

Myanmar

Landen bezocht: