Na regen komt zonneschijn - Reisverslag uit Locarno, Zwitserland van sandydevreede - WaarBenJij.nu Na regen komt zonneschijn - Reisverslag uit Locarno, Zwitserland van sandydevreede - WaarBenJij.nu

Na regen komt zonneschijn

Door: Sandy de Vreede

Blijf op de hoogte en volg

30 Juni 2014 | Zwitserland, Locarno

Ciao,

Jullie zitten nu allemaal voor de buis voor Nederland - Mexico. Ik ook, maar ondertussen typ ik een bericht. De wedstrijd is 26 minuten oud en wat ik tot nu toe zie, bevalt me niet. Aan het eind van mijn verhaal weten we de uitslag vast. Ik ga van start.

We hebben al weer een hoop gedaan en gezien. Vandaag niet zoveel, want het valt de hele dag met bakken uit de hemel. Als het zo doorgaat worden we morgen wakker en ligt ons huisje ineens aan het meer ;-P We hebben in ieder geval een verplichte lummeldag ingelast. Morgen wordt het gelukkig beter, want dat verplichte lummelen is ook niet alles. Maar tot nu hebben we echt geluk met het weer.

Donderdag en vrijdag zijn we naar Zwitserland geweest. Naar het Val Verzasca en het Vallemaggia. Aan het begin van het Val Verzasca ligt een enorme stuwdam. Deze is te zien in de James Bondfilm Golden Eye. Verderop in het dal ligt dan een schattig klein bruggetje van stenen met twee grote bogen: Ponte dei Salti. Verder is alles even mooi. Geweldige bergen (ook met sneeuw), grote rotsblokken, een wild stromende rivier met helder, blauw water en watervallen. Je komt ogen tekort. Wij zijn naar het einde van het dal gereden en daar hebben we gewandeld. Met een tussenstop om te lunchen met brood en thee langs de rivier. We zijn naar een waterval geklommen.

- Ondertussen is het rust. Nog 0-0. Hopelijk wordt de tweede helft beter van onze kant. Het is nogal terughoudend.

Bij de waterval liepen witte geiten van een boerderij waar kaas gemaakt wordt. Ze doken ineens op. Echt fantastisch. Bijna nog beter dan de waterval hahaha. Ik heb dus geiten gezien (en ja, ook geaaid en geknuffeld). Bij ons huisje hebben we ze helaas nog niet gesignaleerd. Terwijl de waterbak toch goed gevuld is. Nu trouwens helemaal. Door al die regen spuit het water er echt in. We hebben wel een ree zien liggen in het bos hierachter. Nu hopen we dat hij ook eens een bezoek brengt aan onze waterbak.

Op de terugweg zijn we weer langs de rivier gaan zitten. We hadden onze bikini’s meegenomen, maar ik heb hem niet aangetrokken. Het water was echt ijskoud. Ik ben er ingegaan met mijn voeten, maar ik kreeg bijna kramp van de kou. Tanja heeft een hele tijd in het water gelopen en ze is er zelfs in gaan zitten. Held!! Ik ben veilig aan de kant gebleven, met zo af en toe mijn voeten in het water.

En Mexico scoort de 1-0. Lekker verdedigd.

Verder lekker stenen gezocht, foto’s gemaakt. Heerlijk. En toen weer op huis aan in Italië.

Pfff, weer een kans voor Mexico. Wakker worden Nederland!!!

Was donderdag een topdag. Vrijdag was wat mij betreft nog beter. Weer vroeg op en brood mee. En nu is het Vallemaggia aan de beurt. Ook weer prachtig. Met schattige dorpjes (ik vind de daken van de stenen huisje zo mooi) en prachtige watervallen. Bij het dorpje Foroglio stoppen we om een waterval van dichtbij te bekijken. Een grote, die met donderend geraas op de enorme rotsblokken klettert. Er hangt een mist van water. Dichterbij word je gewoon nat. We maken weer een foto met de zelfontspanner. Die maakt echt overuren deze vakantie ;-)

Nederland lijkt wakker geworden. Het moet wel. Mexico gaat wisselen.

Aan het eind van het dal ligt San Carlo. Daar zijn we op een kabelbaan gestapt. Eentje met een cabine, maar hij is echt super. De tocht duurt dik een kwartier en je schommelt heel hoog met een prachtig uitzicht. Overal ligt sneeuw en ik hoop dat ik er, als we boven zijn, in kan gaan liggen. En inderdaad boven ligt genoeg sneeuw. Ik ga er op mijn rug inliggen. Ik houd er een natte bil en rug aan over, maar het is het waard. Echt geweldig!!! Dit alles trouwens op 2000 meter hoogte. En het is niet eens koud. Voor de zekerheid hebben we truien meegenomen, maar die zijn niet nodig.

We stoppen eerst voor een koffie/theepauze. En dan besluiten we verder te lopen naar Lago Zött. We moeten door een tunnel met licht, een trap langs een rots waar een touw gespannen is om je vast te kunnen houden en overal liggen dikke brokken hardgeworden sneeuw. Ook zien we heel veel bloemen. Precies zoals ik me alpenbloemen voorstel. We blijven fotograferen. Het stuwmeer Zött…..

Kans voor Robben. Hoekschop. Mexico gaat weer wisselen. Vlaar kopt de bal hooooooog over.

…… is diep en prachtig blauw. Er zijn watervallen en grote blokken ijs, die we van dichtbij willen fotograferen. Dus we blijven bij het lago en lopen het half rond. Het is een uitdaging om bij de ijsblokken te komen, maar het lukt. Ik glij wel af en toe uit over de grote stenen en het losse gruis. Tanja brengt het er beter af.

We blijven de rest van de tijd bij het meer. Het uitzicht is prachtig. We genieten volop. Daar eten we ook en rond twee uur gaan we terug naar de kabelbaan. Om half drie dalen we weer af. Het is inmiddels bewolkter geworden en in de cabine vallen de eerste regendruppels. Toch stoppen we op de terugweg met de auto weer bij het dorpje…..

Hoekschop Nederland. Die levert niets op. Maar daarna een kans. De keeper redt.

…..Foroglio. Dit keer voor het restaurant La Froda. Het is beroemd geworden door een film van Leni Riefenstahl (nooit van gehoord) uit de jaren 30 van de vorige eeuw. Geen idee welke film, maar het…..

Nederland maakt gelijk. Bizar. De bal zit er wel lekker in moet ik zeggen.

…..het restaurant is schattig en je hebt uitzicht op de waterval waar we die morgen dichtbij zijn geweest. We gaan buiten zitten ondanks de regendruppels. Ik ga weer aan de latte machiatto.

Penalty Nederland. En geel voor Mexico. Wat is dit??? Ver in blessuretijd. Ik stop met typen. En Huntelaar schopt hem erin. Ongelooflijk!!! De keeper wordt de verkeerde hoek in gestuurd.

Pffff, de latte machiatto. Die is hier zo lekker. Ik heb nog geen slechte gehad. Heerlijke kinderkoffie. Lekker slap met veel melk. Tanja gruwelt ervan. Zij heeft liever espresso. Ook die is hier top, volgens haar.

De wedstrijd is afgelopen. Nederland is door. Arme Mexicanen. Wel leuk voor Vlaar en De Vrij.

Terug naar mijn verhaal. Na de koffie zijn we naar huis gereden. Met een tussenstop bij een supermarkt in Locarno. Daar hebben we onder andere kaasfondue meegenomen. Ik heb op de tafel op ons terras twee stenen gelegd en daar de pan met kaasfondue opgezet, nadat ik hem heb opgewarmd op het gas uiteraard. En onder de pan waxinelichtjes. Het werkte. Maar de volgende keer moet ik wel lagere stenen gebruiken. De kaasfondue smaakte er niet minder om.

Inmiddels is hier de zon doorgebroken. De lucht is bijna open. Echt bizar. Tanja is zelfs een ommetje gaan maken met haar fototoestel. Zij vond het te spannend bij de 1-0 hihi.

Nou, ik ga het hierbij laten. Ik krijg net via de sms door dat Oranje zaterdag om 22.00 uur tegen Cosat Rica of Griekenland speelt. Dan zijn wij al weer thuis. Daar wil ik dus helemaal niet aan denken. Geen idee wanneer ik dit verhaal kan plaatsen. Maar ik meld mij nog wel een keer voordat we naar huis gaan (op veler verzoek hihi).

@Naat: ik wist het nog niet van dat sleuteltje. Klopt dus dat ik het niet kon vinden in Griekenland. En thuis ook niet. En nee, we hebben niet naar Ron geluisterd. Op de terugweg misschien.

Groetjes, Sandy en Tanja

  • 30 Juni 2014 - 15:11

    Samantha:

    Wat een prachtige omgeving, net een sprookje! Wauw!!
    Hoop dat er toch nog een geitje of ree bij jullie langskomt, dat is toch wel de kers op de taart voordat je terugkomt naar ons kikkerlandje.

    Ik had verwacht (wie niet) dat NL naar huis moest. Geluk is aan onze zijde en we hebben gewonnen daar gaat me overwinning in de pool :-( .

    Nog heel veel plezier de laatse dagen en tot snel!!

    Gr. Sam

  • 30 Juni 2014 - 15:16

    Lisette Gerbrands:

    Hoi Sandy,

    O, O, wat ben je toch en gekke griet! Wat een verhaal met verslag van de voetbalwedstrijd. Komt goed uit want wij (Wammes en ik) zaten (Wammes zat en ik liep met gieters water zo droog is het) op de moes- en bloementuin. Daar luisterde Wam met een ouderwets handradiootje naar het voetbal. (Dat is al op zich een wonder) via een engelse zender (wat heel moeilijk te volgen is).
    Later fietsten we naar Parkpop in Den haag om "Ten CC" te zien optreden. Dat zijn al net zulke (jonge ouderen zoals Bauke het zou zeggen) als wij.
    Daar zagen we trouwens ook echte voetbalfans.. en hoorden we dat het 2-1 is geworden is. Toch wel leuk.
    Dank weer voor je hartstikke leuke verslag van je vakantie en nog heel veel plezier samen!
    Liefs van tante Set

  • 30 Juni 2014 - 16:42

    Mimi:

    Hi San,

    Super mooi lijkt het me daar uit je beschrijvingen en foto's. Die stuwdam lijkt me ook heel imposant, heb er nog nooit een in het echt gezien. Fijn dat jullie het naar jullie zin hebben. Geniet er nog maar even van. Ik ben blij als je er volgende week weer bent, al is het maar weer voor even ;-)

  • 30 Juni 2014 - 19:39

    H/m:

    Hoi Sandy ,

    Heerlijk he die vallemaggia zo zie je maar de schoonheid van de natuur is overal als je hem maar wil zien en ruiken denk nog met veel plezier terug aan die tijd dat wij daar waren,als we het goed is hebben we geen sporen achter gelaten.Bijzonder vind ik wel dat er weer een plek is waar we beiden zijn geweest.Je brengt me terug met je heerlijke verhalen naar die tijd.1-0 frankrijk nog 10minuten te spelen We zijn afgelopen weekend terug gekomen uit frankrijk nog even wat oude herinneringen opgehaald toen we langs Murol reden maar dat is vele jaren geleden.Maar de plek waar jullie zitten vinden wij nog steeds een van de mooiste van Europa, hoop dat jullie nog wat heerlijke dagen in de bergen kunnen doorbrengen,

    groeten H/M.

    als de stand veranderd hoor je het nog van me

  • 30 Juni 2014 - 21:14

    Pa:

    Hoi Sandy

    Vinden jullie het gek dat wij ook dol op Italië zijn en dat wij er zes weken rond toeren.
    Wat een natuur en inderdaad sneeuw boven op de bergen ook in de zomer wel heel hoog.
    Maar wij zijn super benieuwt naar de foto's. We nemen wel contact per telefoon zaterdag of zondag?
    Gr. Pa en Nan

  • 30 Juni 2014 - 22:33

    Astrid:

    Fijn dat je weer wat geschreven heb, ik vind je verslag weer super leuk .geniet er maar lekker van want het is daar zo geweldig.groetjes astrid

  • 30 Juni 2014 - 23:54

    Andre Is:

    Hoi Sandy en Tanja, Ziet er mooi uit daar en zo te lezen hebben jullie het naar je zin en zo als je het neer schrijft. Het lijkt wel een reisgids nog veel plezier de komende dagen.

    groetjes André Is

  • 01 Juli 2014 - 00:20

    Annelet:

    Leuk je voetbalcommentaar door het verslag heen. Ik heb zowaar samen met de kinderen gekeken, dus tijdens het lezen had ik heerlijke voorpret over wat er komen zou.

    Het Lago Maggiore ziet er nog precies zo uit als ik me herinner. En naar aanleiding van je foto's schuift Zwitserland weer een paar plekjes omhoog op mijn vakantieoordenlijstje.

    Tot snel! En ik zal vrijdag aan je denken op de PV bbq.

    Groetjes Annelet

  • 01 Juli 2014 - 07:59

    Maureen:

    Hoi Sandy,
    Ziet er geweldig uit en begrijp het wel dat jullie het prima naar je zin hebben.
    Was ook weer een super leuk verslag (de vorige ook).
    Veel plezier nog daar (het zal wel ff duren voor we elkaar zien, ik ben deze week voor het laatst en ben 28 juli weer van de partij).
    Fijne dagen nog, natuurlijk ook voor Tanja.
    Groetjes Maureen

  • 02 Juli 2014 - 15:03

    Leny:

    Hoi Sandy, Tanja,

    Dat is zeker geen saaie vakantie.
    Jullie trekken er veel op uit en dan zie je ook iets, leuk hoor.
    Sandy je verslag is weer goed, en zelfs met voetbal verslag geweldig.
    Zelfs wij volgen het EK het is spannend!
    Hopelijk blijft het weer goed dan kunnen jullie er op uit.
    Veel plezier, lieve groeten.

    Mama xx


  • 03 Juli 2014 - 14:57

    Nathalie:

    Hier weer een bericht van spuit elf.... je zult het waarschijnlijk niet eens meer kunnen lezen voordat je thuis bent, maar goed.
    Het ziet er allemaal weer heerlijk uit en de verhalen klinken goed!! Jammer dat het zo snel omgaat, maar zoals iemand hierboven al zei.... jij (Sandy) gaat al bijna WEER op vakantie.... Tja, wat moet ik daar nou nog over zeggen.
    Ik heb gisteren lekker de tuin gesproeid bij mamma, want vandaag en morgen is het hier dan toch eindelijk ook even 2 dagen lekker warm weer!
    Dit weekend wordt het alweer natter en koeler, dus bereid jullie maar alvast voor!
    De twee planten leven nog, al blijft die bamboe toch een beetje een soort droge bos... uuuuh ...bamboe!
    Ik ren nog steeds 3x per week rond en heb nu les 15 gehad = ik ben op de helft!! Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat dit ertoe gaat leiden (of lijden...) dat ik straks 5 km kan.....
    Geniet nog even die laatste paar dagen, schrale troost: RON op de terugweg!!!!! ;)

    Tot gauw, XXXXXXXXXXXXXXXXX Nathalie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 08 Okt. 2006
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 130272

Voorgaande reizen:

27 Juli 2020 - 03 Augustus 2020

Tijdens de coronacrisis naar Kos

23 Juni 2019 - 03 Juli 2019

Zwitserland deel 2

26 Mei 2019 - 02 Juni 2019

Zakynthos in de herkansing

17 Maart 2019 - 20 Maart 2019

Boedapest

10 Maart 2019 - 14 Maart 2019

Stedentrip Berlijn

14 Februari 2019 - 21 Januari 2019

Egypte: All inclusive

08 Augustus 2018 - 10 Augustus 2018

AS Trençin -Feyenoord

17 Juli 2018 - 02 Augustus 2018

Baltische Staten

08 Juni 2018 - 13 Juni 2018

Zwitserland

03 Mei 2018 - 10 Mei 2018

Lesbos part II

26 Februari 2018 - 06 Maart 2018

Koningssteden van Marokko

31 Oktober 2017 - 02 November 2017

Shaktar Donetsk - Feyenoord in Charkov

22 Juli 2017 - 29 Juli 2017

Normandië en de invasiestranden

29 April 2017 - 06 Mei 2017

Parga, op het vaste land van Griekenland

27 Februari 2017 - 04 Maart 2017

Athene

24 November 2016 - 26 November 2016

Manchester U - Feyenoord

06 September 2016 - 10 September 2016

Kopenhagen

19 Juli 2016 - 28 Juli 2016

Parels van Portugal

02 Mei 2016 - 09 Mei 2016

Skiathos

17 Februari 2016 - 21 Februari 2016

Rome

06 Oktober 2015 - 10 Oktober 2015

Krakau

09 Juli 2015 - 29 Juli 2015

Schatten van Sri Lanka

08 Mei 2015 - 15 Mei 2015

Karpathos - Griekenland

23 Februari 2015 - 02 Maart 2015

Madeira

18 Februari 2015 - 20 Februari 2015

AS Roma - Feyenoord

22 Oktober 2014 - 24 Oktober 2014

Rijeka - Feyenoord

28 September 2014 - 02 Oktober 2014

Atletico Madrid

17 September 2014 - 19 September 2014

Sevilla

21 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Rondreis Maleisisch Borneo, Sabah & Sarawak

21 Juni 2014 - 05 Juli 2014

Lago Maggiore

07 Juni 2014 - 14 Juni 2014

Lefkas

21 Februari 2014 - 28 Februari 2014

Ridderlijk Malta

21 Oktober 2013 - 25 Oktober 2013

Koninklijk Madrid

28 Juli 2013 - 17 Augustus 2013

Rondreis Zuid-Afrika, Lesotho en Swaziland

07 Juli 2012 - 27 Juli 2012

Cuba

25 Februari 2012 - 03 Maart 2012

Duizend en één nacht Jordanië

09 Juli 2011 - 07 Augustus 2011

Van Delhi naar Peking

28 April 2011 - 05 Mei 2011

Santorini

10 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Van Santiago de Chile naar Rio

11 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Van Rio naar Lima

15 November 2008 - 08 December 2008

Thailand

05 Oktober 2007 - 26 Oktober 2007

Nepal en Tibet

12 Oktober 2006 - 02 November 2006

Myanmar

Landen bezocht: