Kerst in Thailand? - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van sandydevreede - WaarBenJij.nu Kerst in Thailand? - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van sandydevreede - WaarBenJij.nu

Kerst in Thailand?

Door: Sandy de Vreede

29 November 2008 | Thailand, Mae Hong Son

Hoi allemaal,

wat super weer om al jullie berichten te lezen. Het is altijd weer ongelooflijk dat je aan de andere kant van de wereld zit en toch je verhaal kunt doen. En dat er dan weer zoveel reacties zijn is heerlijk.

Mijn vorige verhaal was niet helemaal ok. We hebben het namelijk prima naar onze zin. Het is alleen niet zoals wij gewend zijn. We willen ook graag meer deel uitmaken van het land zelf en dat is tot nu toe niet zo goed gelukt. Dat vinden we jammer.

De groep is gelukkig wel heel ok. Dat scheelt, want we trekken toch heel intensief met elkaar op.

Sinds twee dagen reizen we met kleine busjes. We zitten er met 7 man in en we lachen wat af. Ons busje is veruit het populairst hahaha.

Vanmorgen hadden we een vrije ochtend. Hebben we lekker rustig aan gedaan. Ik heb zelfs een uurtje bij het zwembad gelegen met een boekje. En Hans heeft wat potjes jeu de boules gespeeld. Het leek net vakantie ;-) Nu zijn we in een dorpje waar we een paar uur vrij rond mogen lopen. En ik dus ff kan internetten.

Wij horen natuurlijk ook de berichten over Bangkok. Stiekem hoop ik dat ik met de Kerst nog niet thuis ben ;-P, maar dat zal allemaal wel meevallen. Wij zitten nu nog in het noorden. Morgen vertrekken we naar Chaing Mai (ook in het noorden). Daar blijven we 3 dagen en dan vertrekken we met de nachttrein naar Bangkok. Daar komen we vroeg in de ochtend aan en we gaan dan meteen door naar Cha'Am. Een plaatsje aan het strand waar vooral Thai komen. Daar brengen we 3 dagen door. Ik verwacht dus geen problemen. Tegen de tijd dat wij in Bangkok zijn om naar huis te gaan, kunnen we vast wel weer vliegen. Volgens mij is er gezegd dat 29 november het vliegveld weer open is. Maar dat zien we tegen die tijd wel.

Hans en ik zijn trouwens niet van plan om aan het strand te gaan liggen. Misschien eventjes, maar we willen graag nog wat zuidelijker gaan om een nationaal park te bezoeken.

Ik was vorige keer helemaal vergeten om over het olifantenpark en het olifantenziekenhuis te vertellen. Dat was voor ons toch wel een hoogtepunt. Het park is uiteraard heel toeristisch, maar het is heel leuk om een zak banenen te kopen en die aan olifanten te kunnen voeren. Er werd ook een show opgevoerd. We kwamen twee Nederlanders tegen die twee dagen met de olifanten door mochten brengen (uiteraard tegen betaling). Mocht ik hier dus nog eens terugkomen, dan ga ik dat zeker doen. Zij mochten op de rug van de olifant zitten, ze wassen en meedoen met de show (ja, dat is wat minder). Het zag er echt super uit.

Het ziekenhuis staat los van het park en bestaat al een tijd. Eind jaren 90 is het nog in het nieuws geweest, omdat er een olifant uit Birma is opgevangen. Deze was op een landmijn gaan staan en moet daardoor een stuk van een voorpoot missen. Ze hebben nu een kunstpoot voor haar gemaakt. Raar idee, maar het werkt goed.

De komende dagen hebben we meer vrijheid. We eten in ieder geval niet meer elke avond met de groep. We hebben nog wel wat excursies gepland, maar de ochtend dat we gaan fietsen in de omgeving van Chaing Mai zijn we maar met 7 mensen. Dus dat scheelt ook al.

Mijn algemene indruk van Thailand is dat alles goed geregeld is. De wegen zijn mooi en alles is heel schoon. De stukken van Bangkok die wij gezien hebben waren ook allemaal netjes. Het verkeer in het hele land is rustig. Er wordt maar heel zelden getoeterd en je kunt goed oversteken. Nergens stress. Daar kunnen ze bij ons nog wat van leren. Thailand is leuk en heel mooi, maar het heeft me persoonlijk (nog) niet geraakt.

Het eten. Ik sta nu in de groep officieel bekend als vegetarier. Ik heb het nog geprobeerd met vis, maar als ik dan stukken met graten enz krijg, eet ik niet voor mijn plezier. Hans houdt zich prima staande. Ook met dingen die ik echt te pittig vind.
Ze hebben hier alleen weinig noodles en springrolls. Dat is jammer, maar ik geloof niet dat ik dunner terug kom.

Over Deportivo-Feyenoord ga ik het maar niet hebben. Ik was trouwens helemaal vergeten dat dat deze donderdag was. Ik dacht dat het een week later was. Gisteren zette ik dus pas mijn telefoon aan en toen kwamen de berichten binnen. Er zit nog een Feyenoordsupporter in onze groep en ik geef de berichten van Sander dus ook aan hem door. Gisteren was dat wat minder, maar het was geen verrassing (hoewel het klonk alsof het toch weer knullig was gegaan).

Nu gaan we nu nog ff verder kijken in dit dorpje. Groetjes dus weer van ons en tot volgende keer.

• 29 November 2008 - 09:58

Ton En Nan:

Sandy
    Het is inderdaad super dat jij zover weg zit en toch alle reactie's kan lezen.Maar daar weten wij ook alles van internet winkels of cafe's zijn een uitkomst.Maar gelukkig dat jullie in een fijne groep zitten want dat maakt de vakantie ook leuk.En wat betreft de olifanten dat lijk me toch wel helemaal gaaf zulke lieve sociaale dieren en familie trouw.En wat betreft F dat moet je maar even vergeten want het was droevig je hebt niets gemist en morgen vitesse dus maar weer afwachten. Nog heelveel plezier en al kan je pas volgendjaar terug is ook goed als het maar in goede gezondheid is.Dikke knuffel van ons

• 29 November 2008 - 18:12

Abja Vink:

Hallo Hans en Sandy,

Fijn dat jullie het wel leuk hebben ondanks dat alles wat anders gaat dan jullie gewend zijn. En dat Hans zich staande weet te houden in pittige omstandigheden verbaast me niets, hij is gewoon een kanjer! Dat van met de Kerst nog niet terug ..... ik denk dat Griet dat niet zo'n succes zal vinden dus ik hoop dat het vliegveld weer snel open is. Nog heel mooie dagen.
    liefs Anja

• 30 November 2008 - 08:27

Peter:

Klinkt allemaal erg goed en gezellig. Lekkere temperatuur, hier 1 graad...kan ook lekker zijn.
    Jij lekker bij het zwembad of op de olifant en wij heel gewoon de suprises in elkaar knutselen...
    We werken nog 3 weken en dan kan ook de kerstboom de school al weer uit...

Ben benieuw naar je verhalen en de foto's.
    Blijf lekker genieten!

• 30 November 2008 - 10:17

Tanja:

He sandy...Moest wel lachen over je verhaal van t olifantenpark,,dus je wilt wel een paar dagen daar doorbrengen maar met de show meedoen???hihi komt me bekend voor??? Meis, t klinkt heerlijk allemaal en hoop als je terug bent weer je foto's te zien.. Heel veel plezier.. X tanja

• 30 November 2008 - 15:45

Leny:

Hoi Sandy en Hans,

Het sneeuwt hier!
    Het zou leuk zijn kerst in de zon. Ik denk dat het daar niet van komt.
    Dus jullie zijn niet van plan om het rustig aan te doen. Groot gelijk, dan kunnen jullie op eigen gelegenheid rond gaan kijken. San de volgende vakantie is alweer geboekt!
    Liefs van Leny en Bauke.

• 30 November 2008 - 18:54

Madelon:

He San,
    Ik vind het echt heel erg balen voor je dat je nu niet terug kunt vliegen haha..en ik weet ook dat je dit heel erg vindt, want je wil natuurlijk al te graag weer aan de slag! Grapje!
    Geweldig dat jullie het daar naar jullie zin hebben en al veel hebben gezien! op naar het volgende verhaal! Veel plezier en vergeet niet om toch nog wat zonnestraaltjes mee te pikken aangezien je dat hier voorlopig niet hoeft te verwachten!

• 01 December 2008 - 07:57

Corry:

Super Sandy, die olifanten! Leuk de groep oke is en dat jullie veel lachen, toch belangrijk als je veel met elkaar optrekt.
    Spannend ook of jullie terug kunnen. Kerst in Thailand lijkt me wel apart,(Rembrandt wenst je ook prettig Paasdagen daar) maar ik denk dat iedereen hier jullie wel terug willen zien.
    Geniet ze nog en ik kijk met spanning uit naar de ontwikkelingen.

• 01 December 2008 - 10:26

Rianne:

He Sandy,
    Wat maak je weer een hoop mee! :-P
    Geniet nog maar even lekker van alle indrukken die je daar opdoet! Heb je al mooie foto's gemaakt? Vast wel en ik hoop dat we die samen begin dit jaar kunnen bekijken...
    Veel liefs, Rianne

• 01 December 2008 - 10:53

Willemien:

Hoi Sandy,
    goed dat je lekker weg bent! En het klinkt ook erg lekker trouwens! Het is inmiddels 1 december, dus ik weet niet of je al terug bent, maar in ieder geval wens ik je nog een hele fijne tijd en goede thuisreis
    tot na de kerst ;-)

• 02 December 2008 - 21:04

Nathalie:

Hallo daar!!

Schandalig dat ik nu pas reageer. ik had het nieuwe bericht meteen gelezen, maar toen dacht ik: morgen reageer ik.... En nu is het ondertussen dinsdagavond en denk ik er eindelijk weer aan. Slecht!!
    Gelukkig is het bij jullie allemaal oké. Ik had dat al gedacht hoor, want ik weet dat je meestal eerst minder leuke dingen "kwijt wil" voordat je aan de leuke begint. Zo werkt het bij mij tenminste vaak wel!! Nu is er nog een klein weekje te gaan en als het goed is, is het vliegveld morgen weer ontruimt, dus misschien kunnen jullie wel gewoon terug zoals gepland??!! (ze blijven nig wel lang bezig om alles weer te krijgen zoals het hoort, dus ik hoop niet dat dat betekent dat jullie allerlei vertragingen hebben). Hier gaat alles gewoon door. M'n surprise is bijna af en ik moet nu een gedicht of verhaaltje over de klas maken dat sinterklaas kan voorlezen... zucht! Het gedicht voor bij de surprise is ook nog niet af, ik zal blij zijn als deze week voorbij is. (voor jullie ligt dat anders)
    We hebben al twee zaterdagen niet geluncht... komende zaterdag wel als het goed is, maar misschien komt er wel weer iets tussen?! Vandaag ben ik wel wezen sporten, maar vorige week helemaal niet. Je merkt het: als jij weg bent, loopt er van alles anders!!
    Nog veel plezier de komende week!!

XX Nathalie