Super oma - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van sandydevreede - WaarBenJij.nu Super oma - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van sandydevreede - WaarBenJij.nu

Super oma

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

20 Oktober 2006 | Nederland, Amsterdam

Ha allemaal,

super om al jullie berichten te lezen. Omdat ik benieuwd was naar de prestaties van Feyenoord zit ik hier weer (ja, ik moest nog steeds door het water heen, hoewel het wel begint te zakken). Kan er ook meteen nog wel een berichtje vanaf.

De groep is leuk. Aardige mensen die allemaal wel wat te melden hebben. (ja, ik moet natuurlijk een beetje voorzichtig zijn, want iedereen kan dit lezen ;-)). Nee, serieus. We doen natuurlijk veel dingen samen, maar iedereen gaat ook gewoon zijn gang. Dan eten we in kleine groepjes enz.

Er zijn nog geen zieken geweest. Het eten is ook heel goed. Veel Chinees. Jippie. En gisteren heb ik zelfs twee pannenkoeken gegeten. Dat valt dus allemaal mee. De hotels zijn ook ok. Iets minder luxe dan in andere landen, maar nog steeds prima. Dus echt niet afzien.

Nog even wat van onze belevenissen. Vanmorgen om half 8 aan een wandeltocht begonnen van ongeveer 3,5 uur. Een Birmese gids nam ons mee. Onderweg hebben we thee gedronken in een klooster en na afloop heeft hij ons meegnomen naar zijn huis. Daar had zijn vrouw thee voor ons gemaakt met cake. Echt heel lief. Alle mensen zijn hier heel aardig. Ze beginnen vaak ook spontaan een praatje met je. Over waar je vandaan komt en wat je van Myanmar vindt. Soms zeggen ze ook iets over de regering, maar de meesten praten daar niet over.

Vanmiddag hebben we een traditionele Birmese massage gehad. Er was een verhoging met zes matrassen naast elkaar. Daar kon je liggen. We (Hans en ik) lagen dus met nog 2 mensen van onze groep op een rijtje. Daarnaast nog twee anderen. En allemaal hadden we een lid van de familie om ons te masseren.
Oma was aan mij toegewezen. Een gerimpeld vrouwtje dat geen woord Engels sprak, maar meer kracht had dan ik verwachtte. Ze hing met haar handen aan een balk aan het plafond en stond dan op mijn rug en bovenbenen. Ze heeft me soms erg pijn gedaan, maar het was echt super. In totaal is ze een uur bezig geweest en Hans en ik mogen vandaag niet meer onder de douche. Dat is niet goed voor de bloedsomloop. Ook niet voor de stank zou ik zeggen.

Gisteren hebben we een hele drukke dag gehad. We hebben een boottocht over het Inle meer gemaakt. Om half 8 vertrokken we. Het weer was heel goed. Zonnig. Dat is het trouwens tot nu toe eigelijk wel heel veel. Af en toe valt er een bui, maar dat is meestal in de middag en we hebben er nog geen last van gehad, omdat we dan steeds binnen bezig zijn.

Tijdens onze boottocht hebben we een markt bezocht, twee pagodes en een klooster waar katten door een hoepel springen. Ook zouden we bij de longnecks (vrouwen met gouden ringen om hun nek. De meesten van deze stam zijn naar Thailand gevlucht)langsgaan. Kortom een heel druk programma dat dus uitliep. Toen we aan het eind van de middag moe maar voldaan terug gingen was het weer totaal omgeslagen. Het was echt koud en het werd ook al donker (het wordt hier om 6 uur donker en het gaat heel snel). Af en toe vielen er wat druppels. Het meer ligt tussen bergen en overal om ons heen zag je onweer. Best spannend. De dag zelf was super. Op de katten en de longnecks na.

De katten waren moe en hadden weinig zin. Bovendien was het al heel donker, dus niet goed te zien. En de longnecks waren vier vrouwen die in een winkel waren gezet om toeristen te trekken. Ze stonden ons voor een raam op te wachten. Hoe toepasselijk.

Gisteren is hier trouwens een man van Djoser gesignaleerd (in ons hotel). Djoser had nogal wat principiele bezwaren om reizen naar Myanmar te organiseren, maar het lijkt erop dat Myanmar in de volgende Djosergids wordt aangeboden. Ja, geld is tenslotte veel belangrijker dan principes.

Ik ga nu opschieten, want vanavond gaan we kijken naar een voorstelling van een familie. Ze dansen en doen stukjes. We moeten nu dus gaan eten. Volgens onze gids komen er nog mogelijkheden om te internetten, dus ik hoop jullie snel weer wat van onze avonturen te kunnen mailen.

Groetjes,
Sandy en Hans

PS Naat, ik heb geen film gemaakt. De eerste keer dat ik ging filmen was al een groot succes. Ik had er namelijk geen tape in gedaan (ja, soms zou ik blond kunnen zijn).
Daarna was er een voorstelling van traditionele dansen. Dat heb ik gefilmd, maar het is echt moeilijk en ik vind de foto's belangrijker. Er komt dus geen film met mijn avonturen..

  • 20 Oktober 2006 - 12:25

    Nan:

    Wat leuk om je reisverslag te lezen!
    Ik ben heel nieuwsgierig naar je foto's,en Sandy,geniet nooit met mate!

  • 20 Oktober 2006 - 12:44

    Pa:

    Sandy wat geweldig zo te kunnen lezen hoe het daar is en dan die massage is dat net zo iets als van shang ik hoor het nog wel veel plezier en doe Hans de groeten en een dikke kus

  • 20 Oktober 2006 - 20:29

    Super Mama:

    Wat fijn dat je het zo leuk hebt in Birma.Je bent zo enthousiast dat ik haast zin krijg om ook een keer te gaan en dat wil wat zeggen. Je kunt goede reisverslagen schrijven vinden wij. Wij kijken uit naar meer.
    Groeten aan Hans en liefs van mama en Bauke

  • 20 Oktober 2006 - 21:17

    Margriet:

    Leuk die reisverslagjes zo krijgt het thuisfront een beetje een voorstelling van jullie reis.Hans had jij een rimpelige opa voor de massage.Ik kijk alweer uit na het vervolg van het reisverhaal de tijd gaat snel dus geniet er maar van.Veel liefs !!

  • 21 Oktober 2006 - 08:12

    Nathalie:

    Er is dus echt geen plekje meer op de wereld waar het toerisme de mensen niet beinvloedt!!?? Jammer, maar realiteit. Geweldig wat je allemaal vertelt, ik had niet verwacht alweer bericht
    te ontvangen! Ik heb nu lekker een week vakantie. Ik zit wel gewoon thuis, maar ik geniet er toch van hoor! Jullie ook nog heel veel plezier daar! XXX Nathalie

  • 22 Oktober 2006 - 10:46

    Nathalie:

    Vorige keer een beetje kort, nu wat langer. Gisteravond was Festeli.
    Mark was er ook en Marlene.
    Het optreden van Andy en Fernandez was erg leuk, al ging er wel wat mis met de cd-speler waardoor er een paar dingen niet zo klonken als de bedoeling was. Maar ik vond het wel voor herhaling vatbaar en heb me als manager aangeboden. (geintje) Pex was erg goed, ze mogen dan ook op 28 decembe nog eens in Speakers optreden!! (niet goed betaald, maar wel leuk natuurlijk) Hark was ook weer erg goed. (vond ik) Het was niet zo laat afgelopen, dus dat vond ik eigenlijk ook wel leuk. Tussendoor heb ik met Mark, Walter en Marlene even patat gegeten bij de snackbar, want het waren wel rare tijden. (17.40, 20.10 en 21.00 uur) Het was leuk en nu lekker een hele week niks doen!!!
    Vandaag is ook de grote voetbalwedstrijd!! Andre is gaan kijken bij Peter, maar daar had ik geen zin in, want je weet natuurlijk niet wat het wordt en ik wil mijn goede vakantiehumeur niet laten bederven!!!
    Nou tot het volgende bericht!! Groetjes en xxx-jes Nathalie

  • 22 Oktober 2006 - 11:51

    Haagse Massagesalon:

    geachte mevrouw de vreede, we zijn zeer verguld met uw ervaringen en hopen dat u voor ons wat balken mee kan nemen om in onze salon aan de cornelis de wittlaan een authentieke myanmarese superoma massage te kunnen geven. Erg handig als je dat ommatje gewoon aan de balkjes laat zitten trouwens.....geniet heel erg lieverd en kom heelhuids (maar nog lang niet) terug. A&W

  • 22 Oktober 2006 - 18:32

    Mad:

    He San, da's wel weer wat anders dan die timmerchinees van je! echt leuk zo die verhalen van je! Ga zo door! Ik ben trouwens erg benieuwd naar je foto's en ik hoop dat Ed de fotomaster ze ook mooi vindt! Maar je weet het he...gewoon afsnijden die handel! Hier gaat alles goed...als je deze verhalen allemaal leest, weet je inmiddels ook wat je clubbie gedaan heeft..tja laat ik er verder maar niks over zeggen, want de laatste dagen van je vakantie moeten ook gewoon mooi en leuk blijven! Bij het CAK mis je nog niks! geen sappige verhalen althans...en als ze er wel zijn, bewaar ik die wel voor je als je terug bent hahahaha....heb trouwens nog gebowld...hihihi....geen blessures deze keer, wel veel punten!Groetjes!!!

  • 23 Oktober 2006 - 11:02

    Kim:

    Ha San,

    Wat een verhalen allemaal! Leuk! Heeft je timmerchinees nu concurrentie? (kun je die oma niet meenemen? :-)).

    Hier alles goed. Lekker weekendje gehad en volgende week een weekje vrij. Soort late herfstvakantie, zeg maar.

    Geniet van alles (veel foto's maken) en heel veel groetjes!

    x Kim

    P.s: wanneer gaan we weer SATC-en?

  • 24 Oktober 2006 - 19:48

    AnK:

    Ha, ha te geK dat iK jullie zo Kan bereiKen. Hoorde op de verjaardag van Marg. dat het goed met jullie gaat.
    Hans iK stuurde je nog een smsje om je een goede reis te wensen, helaas te laat. Dus hierbij, veel plezier in een te geK land lijKt me. Hoor graag jullie avonturen.
    Kus





Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Myanmar

Recente Reisverslagen:

30 Oktober 2006

Hoogtepunt

26 Oktober 2006

Shit!!

20 Oktober 2006

Super oma

18 Oktober 2006

Vrij als een vogel?

Actief sinds 08 Okt. 2006
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 130366

Voorgaande reizen:

27 Juli 2020 - 03 Augustus 2020

Tijdens de coronacrisis naar Kos

23 Juni 2019 - 03 Juli 2019

Zwitserland deel 2

26 Mei 2019 - 02 Juni 2019

Zakynthos in de herkansing

17 Maart 2019 - 20 Maart 2019

Boedapest

10 Maart 2019 - 14 Maart 2019

Stedentrip Berlijn

14 Februari 2019 - 21 Januari 2019

Egypte: All inclusive

08 Augustus 2018 - 10 Augustus 2018

AS Trençin -Feyenoord

17 Juli 2018 - 02 Augustus 2018

Baltische Staten

08 Juni 2018 - 13 Juni 2018

Zwitserland

03 Mei 2018 - 10 Mei 2018

Lesbos part II

26 Februari 2018 - 06 Maart 2018

Koningssteden van Marokko

31 Oktober 2017 - 02 November 2017

Shaktar Donetsk - Feyenoord in Charkov

22 Juli 2017 - 29 Juli 2017

Normandië en de invasiestranden

29 April 2017 - 06 Mei 2017

Parga, op het vaste land van Griekenland

27 Februari 2017 - 04 Maart 2017

Athene

24 November 2016 - 26 November 2016

Manchester U - Feyenoord

06 September 2016 - 10 September 2016

Kopenhagen

19 Juli 2016 - 28 Juli 2016

Parels van Portugal

02 Mei 2016 - 09 Mei 2016

Skiathos

17 Februari 2016 - 21 Februari 2016

Rome

06 Oktober 2015 - 10 Oktober 2015

Krakau

09 Juli 2015 - 29 Juli 2015

Schatten van Sri Lanka

08 Mei 2015 - 15 Mei 2015

Karpathos - Griekenland

23 Februari 2015 - 02 Maart 2015

Madeira

18 Februari 2015 - 20 Februari 2015

AS Roma - Feyenoord

22 Oktober 2014 - 24 Oktober 2014

Rijeka - Feyenoord

28 September 2014 - 02 Oktober 2014

Atletico Madrid

17 September 2014 - 19 September 2014

Sevilla

21 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Rondreis Maleisisch Borneo, Sabah & Sarawak

21 Juni 2014 - 05 Juli 2014

Lago Maggiore

07 Juni 2014 - 14 Juni 2014

Lefkas

21 Februari 2014 - 28 Februari 2014

Ridderlijk Malta

21 Oktober 2013 - 25 Oktober 2013

Koninklijk Madrid

28 Juli 2013 - 17 Augustus 2013

Rondreis Zuid-Afrika, Lesotho en Swaziland

07 Juli 2012 - 27 Juli 2012

Cuba

25 Februari 2012 - 03 Maart 2012

Duizend en één nacht Jordanië

09 Juli 2011 - 07 Augustus 2011

Van Delhi naar Peking

28 April 2011 - 05 Mei 2011

Santorini

10 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Van Santiago de Chile naar Rio

11 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Van Rio naar Lima

15 November 2008 - 08 December 2008

Thailand

05 Oktober 2007 - 26 Oktober 2007

Nepal en Tibet

12 Oktober 2006 - 02 November 2006

Myanmar

Landen bezocht: