Super oma - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van sandydevreede - WaarBenJij.nu Super oma - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van sandydevreede - WaarBenJij.nu

Super oma

Door: Webmaster

20 Oktober 2006 | Nederland, Amsterdam

Ha allemaal,

super om al jullie berichten te lezen. Omdat ik benieuwd was naar de prestaties van Feyenoord zit ik hier weer (ja, ik moest nog steeds door het water heen, hoewel het wel begint te zakken). Kan er ook meteen nog wel een berichtje vanaf.

De groep is leuk. Aardige mensen die allemaal wel wat te melden hebben. (ja, ik moet natuurlijk een beetje voorzichtig zijn, want iedereen kan dit lezen ;-)). Nee, serieus. We doen natuurlijk veel dingen samen, maar iedereen gaat ook gewoon zijn gang. Dan eten we in kleine groepjes enz.

Er zijn nog geen zieken geweest. Het eten is ook heel goed. Veel Chinees. Jippie. En gisteren heb ik zelfs twee pannenkoeken gegeten. Dat valt dus allemaal mee. De hotels zijn ook ok. Iets minder luxe dan in andere landen, maar nog steeds prima. Dus echt niet afzien.

Nog even wat van onze belevenissen. Vanmorgen om half 8 aan een wandeltocht begonnen van ongeveer 3,5 uur. Een Birmese gids nam ons mee. Onderweg hebben we thee gedronken in een klooster en na afloop heeft hij ons meegnomen naar zijn huis. Daar had zijn vrouw thee voor ons gemaakt met cake. Echt heel lief. Alle mensen zijn hier heel aardig. Ze beginnen vaak ook spontaan een praatje met je. Over waar je vandaan komt en wat je van Myanmar vindt. Soms zeggen ze ook iets over de regering, maar de meesten praten daar niet over.

Vanmiddag hebben we een traditionele Birmese massage gehad. Er was een verhoging met zes matrassen naast elkaar. Daar kon je liggen. We (Hans en ik) lagen dus met nog 2 mensen van onze groep op een rijtje. Daarnaast nog twee anderen. En allemaal hadden we een lid van de familie om ons te masseren.
Oma was aan mij toegewezen. Een gerimpeld vrouwtje dat geen woord Engels sprak, maar meer kracht had dan ik verwachtte. Ze hing met haar handen aan een balk aan het plafond en stond dan op mijn rug en bovenbenen. Ze heeft me soms erg pijn gedaan, maar het was echt super. In totaal is ze een uur bezig geweest en Hans en ik mogen vandaag niet meer onder de douche. Dat is niet goed voor de bloedsomloop. Ook niet voor de stank zou ik zeggen.

Gisteren hebben we een hele drukke dag gehad. We hebben een boottocht over het Inle meer gemaakt. Om half 8 vertrokken we. Het weer was heel goed. Zonnig. Dat is het trouwens tot nu toe eigelijk wel heel veel. Af en toe valt er een bui, maar dat is meestal in de middag en we hebben er nog geen last van gehad, omdat we dan steeds binnen bezig zijn.

Tijdens onze boottocht hebben we een markt bezocht, twee pagodes en een klooster waar katten door een hoepel springen. Ook zouden we bij de longnecks (vrouwen met gouden ringen om hun nek. De meesten van deze stam zijn naar Thailand gevlucht)langsgaan. Kortom een heel druk programma dat dus uitliep. Toen we aan het eind van de middag moe maar voldaan terug gingen was het weer totaal omgeslagen. Het was echt koud en het werd ook al donker (het wordt hier om 6 uur donker en het gaat heel snel). Af en toe vielen er wat druppels. Het meer ligt tussen bergen en overal om ons heen zag je onweer. Best spannend. De dag zelf was super. Op de katten en de longnecks na.

De katten waren moe en hadden weinig zin. Bovendien was het al heel donker, dus niet goed te zien. En de longnecks waren vier vrouwen die in een winkel waren gezet om toeristen te trekken. Ze stonden ons voor een raam op te wachten. Hoe toepasselijk.

Gisteren is hier trouwens een man van Djoser gesignaleerd (in ons hotel). Djoser had nogal wat principiele bezwaren om reizen naar Myanmar te organiseren, maar het lijkt erop dat Myanmar in de volgende Djosergids wordt aangeboden. Ja, geld is tenslotte veel belangrijker dan principes.

Ik ga nu opschieten, want vanavond gaan we kijken naar een voorstelling van een familie. Ze dansen en doen stukjes. We moeten nu dus gaan eten. Volgens onze gids komen er nog mogelijkheden om te internetten, dus ik hoop jullie snel weer wat van onze avonturen te kunnen mailen.

Groetjes,
Sandy en Hans

PS Naat, ik heb geen film gemaakt. De eerste keer dat ik ging filmen was al een groot succes. Ik had er namelijk geen tape in gedaan (ja, soms zou ik blond kunnen zijn).
Daarna was er een voorstelling van traditionele dansen. Dat heb ik gefilmd, maar het is echt moeilijk en ik vind de foto's belangrijker. Er komt dus geen film met mijn avonturen..

• 20 Oktober 2006 - 12:25

Nan:

Wat leuk om je reisverslag te lezen!
    Ik ben heel nieuwsgierig naar je foto's,en Sandy,geniet nooit met mate!

• 20 Oktober 2006 - 12:44

Pa:

Sandy wat geweldig zo te kunnen lezen hoe het daar is en dan die massage is dat net zo iets als van shang ik hoor het nog wel veel plezier en doe Hans de groeten en een dikke kus

• 20 Oktober 2006 - 20:29

Super Mama:

Wat fijn dat je het zo leuk hebt in Birma.Je bent zo enthousiast dat ik haast zin krijg om ook een keer te gaan en dat wil wat zeggen. Je kunt goede reisverslagen schrijven vinden wij. Wij kijken uit naar meer.
    Groeten aan Hans en liefs van mama en Bauke

• 20 Oktober 2006 - 21:17

Margriet:

Leuk die reisverslagjes zo krijgt het thuisfront een beetje een voorstelling van jullie reis.Hans had jij een rimpelige opa voor de massage.Ik kijk alweer uit na het vervolg van het reisverhaal de tijd gaat snel dus geniet er maar van.Veel liefs !!

• 21 Oktober 2006 - 08:12

Nathalie:

Er is dus echt geen plekje meer op de wereld waar het toerisme de mensen niet beinvloedt!!?? Jammer, maar realiteit. Geweldig wat je allemaal vertelt, ik had niet verwacht alweer bericht
    te ontvangen! Ik heb nu lekker een week vakantie. Ik zit wel gewoon thuis, maar ik geniet er toch van hoor! Jullie ook nog heel veel plezier daar! XXX Nathalie

• 22 Oktober 2006 - 10:46

Nathalie:

Vorige keer een beetje kort, nu wat langer. Gisteravond was Festeli.
    Mark was er ook en Marlene.
    Het optreden van Andy en Fernandez was erg leuk, al ging er wel wat mis met de cd-speler waardoor er een paar dingen niet zo klonken als de bedoeling was. Maar ik vond het wel voor herhaling vatbaar en heb me als manager aangeboden. (geintje) Pex was erg goed, ze mogen dan ook op 28 decembe nog eens in Speakers optreden!! (niet goed betaald, maar wel leuk natuurlijk) Hark was ook weer erg goed. (vond ik) Het was niet zo laat afgelopen, dus dat vond ik eigenlijk ook wel leuk. Tussendoor heb ik met Mark, Walter en Marlene even patat gegeten bij de snackbar, want het waren wel rare tijden. (17.40, 20.10 en 21.00 uur) Het was leuk en nu lekker een hele week niks doen!!!
    Vandaag is ook de grote voetbalwedstrijd!! Andre is gaan kijken bij Peter, maar daar had ik geen zin in, want je weet natuurlijk niet wat het wordt en ik wil mijn goede vakantiehumeur niet laten bederven!!!
    Nou tot het volgende bericht!! Groetjes en xxx-jes Nathalie

• 22 Oktober 2006 - 11:51

Haagse Massagesalon:

geachte mevrouw de vreede, we zijn zeer verguld met uw ervaringen en hopen dat u voor ons wat balken mee kan nemen om in onze salon aan de cornelis de wittlaan een authentieke myanmarese superoma massage te kunnen geven. Erg handig als je dat ommatje gewoon aan de balkjes laat zitten trouwens.....geniet heel erg lieverd en kom heelhuids (maar nog lang niet) terug. A&W

• 22 Oktober 2006 - 18:32

Mad:

He San, da's wel weer wat anders dan die timmerchinees van je! echt leuk zo die verhalen van je! Ga zo door! Ik ben trouwens erg benieuwd naar je foto's en ik hoop dat Ed de fotomaster ze ook mooi vindt! Maar je weet het he...gewoon afsnijden die handel! Hier gaat alles goed...als je deze verhalen allemaal leest, weet je inmiddels ook wat je clubbie gedaan heeft..tja laat ik er verder maar niks over zeggen, want de laatste dagen van je vakantie moeten ook gewoon mooi en leuk blijven! Bij het CAK mis je nog niks! geen sappige verhalen althans...en als ze er wel zijn, bewaar ik die wel voor je als je terug bent hahahaha....heb trouwens nog gebowld...hihihi....geen blessures deze keer, wel veel punten!Groetjes!!!

• 23 Oktober 2006 - 11:02

Kim:

Ha San,

Wat een verhalen allemaal! Leuk! Heeft je timmerchinees nu concurrentie? (kun je die oma niet meenemen? :-)).

Hier alles goed. Lekker weekendje gehad en volgende week een weekje vrij. Soort late herfstvakantie, zeg maar.

Geniet van alles (veel foto's maken) en heel veel groetjes!

x Kim

P.s: wanneer gaan we weer SATC-en?

• 24 Oktober 2006 - 19:48

AnK:

Ha, ha te geK dat iK jullie zo Kan bereiKen. Hoorde op de verjaardag van Marg. dat het goed met jullie gaat.
    Hans iK stuurde je nog een smsje om je een goede reis te wensen, helaas te laat. Dus hierbij, veel plezier in een te geK land lijKt me. Hoor graag jullie avonturen.
    Kus